כתב-העת מגזין המזרח-התיכון עוסק בכלכלה, בתקשורת, בביטחון, בחברה ובפוליטיקה של האזור גם בהקשר לזירה הבינלאומית ולזירה הישראלית. לצד מאמרי אקטואליה, ניתן לקרוא מאמרים אקדמיים, סקירות חדשותיות, ידיעות בענייני היום וסיכומים חודשיים על אירועי טרור אסלאמי ברחבי-העולם. רבים מהמאמרים תורגמו לאנגלית, לצרפתית, לספרדית ולשפות אירופאיות נוספות. כל המידע המופיע באתר מיועד לשימוש חופשי בכל עת. תגובות, הערות או שאלות תתקבלנה בברכה. yohai@mapa.co.il







הנקראים ביותר השבוע
חדשות המזרח התיכון
אחמד שוקיירי וכישלונה של הלאומיות הפלסטינית
הלוגיקה הפאשיסטית של חברי-הכנסת הערבים
הייפא והבי - דיוקנה של זמרת לבנונית
הפיכה צבאית בטורקיה
משרד-החוץ הישראלי ייחשף לחומר מודיעיני גולמי
כלכלת סוריה - אופטימיות זהירה
טרור אסלאמי – אנגלה מרקל בסעודיה - אפריל 2017
המפלט הגרמני בחיק התעמולה הערבית והפלסטינית
24 שנים מאז הטבח באל-חמה והקמת הברית הלאומית לשחרור סוריה
משבר הפליטים באירופה – הזהב השחור של טורקיה
Islamic Terror – How Many People Were Killed During May 2010
מדינה ללא מולדת בארץ-ישראל
כשהיסטריה מוסרית משבשת את הדמוקרטיה הישראלית
הוד מעלתו האספסוף – האמנם דמוקרטיה ישראלית?
ספר חדש: "קיצור תולדות דגל ישראל", מאת דני בירן
הרביעייה הפותחת - או ארבעת פרשי האפוקליפסה
The Yom Kippur War - Historical Justice for Golda Meir
פרספקטיבה היסטורית: שוב אופנסיבה רוסית מלוּוה באולטימטום
טרור, אסלאם ושיטפון של פליטים מאפריקה השחורה

כתב אישום בגין הסתה לאלימות וגזענות הוגש נגד השייח ראאד סלאח

לאומנות ערבית בישראל

29.01.2008


 

 

 

מאת: ד"ר יוחאי סלע

 

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום לבית משפט השלום בעיר כתב-אישום נגד ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח ראאד סלאח, בשל הסתה לאלימות והסתה לגזענות. וזאת, בעקבות נאום שנשא בירושלים בפברואר 2007 - בתקופה בה נערכו עבודות שיפוץ בשער המוגרבים שבהר-הבית. לפי כתב-האישום, סלאח אמר לתומכיו: "עכשיו אנחנו בשטח הזה המבורך, הצלול ובעל הברכה הטהורה. אילולא ההפרעות והשיבושים שפקדו אותנו על ידי הכיבוש הישראלי, שיסולק בעזרת השם, כפי שסולקו אחרים כמותו בעבר".

 

המאפיינים העיקרים בתעמולה של השייח' סלאח

המטרה העיקרית של ראאד סלאח היא בידול מלא של החברה האסלאמית בישראל. לצורך זה, כבר בראשית דרכו הוא החליט לאמץ את מסגד אל-אקצה, כמוטיב העיקרי שבאמצעותו ניתן יהיה לרתק את האוכלוסייה המוסלמית סביב מנהיגותו ובכך לקנות תומכים רבים ככול-האפשר לתנועתו החדשה. לצד התעמולה הזו המתנהלת בעוצמה רבה כבר שנים אחדות, סלאח מתנגד לכול שיתוף פעולה בין המיעוט המוסלמי לבין הממסד הישראלי. יתרה מזאת, הוא חותר בעקשנות להקים מוסדות אסלאמיים עצמאיים שיהוו בבוא-היום מסגרת אוטונומית בעלת צביון פוליטי, חברתי, דתי וכלכלי במנותק מהמסגרות הרשמיות של מדינת-ישראל. על-מנת להקל על הבנת מטרותיו ולהבין את הסכנה הטמונה במעשיו והתבטאויותיו, ניתן להשוואת את מטרתו העיקרית של ראאד סלאח בישראל לזו של חסן נסראללה בלבנון. אלא שכאן בישראל, מתקשים לקבל את ההנחה הזו - עד שתפרוץ אלימות עזה ומפתיעה, שתחולל משבר עמוק ביחסי מדינת-ישראל עם המיעוט המוסלמי. לזה חותר ראאד סלאח בהתמדה, וכול האמצעים כשרים לכך. חשוב לציין, שאם האלימות הזו תפרוץ כפי שראאד סלאח מקווה, גם המתונים מקרב ערביי-ישראל לא יוכלו לעמוד מנגד.

 

התעמולה של סלאח והביטויים האנטישמיים

הדרך הטובה ביותר להציג את משנתו של ראאד סלאח וממנה להסיק לאן הוא חותר, תהיה באמצעות ציון נקודות חשובות בהטפותיו הרבות:

שלילת קיומה של מדינת-ישראל כמדינה יהודית (גם אם היא לא נאמרת בצורה מפורשת).

אי-הכרה במוסדותיה של המדינה, כולל המערכת המשפטית הישראלית.

אי-הכרה בדת היהודית כדת לגיטימית לצד האסלאם.

אזכורים אחדים בתנ"ך מזויפים.

בית-המקדש על הר-הבית לא היה קיים.

השלטת האסלאם על העולם כדת יחידה.

אין מקום לדתות אחרות - לא ליהודים ולא לנוצרים.

ירושלים תהיה מרכז הח'ליפות האסלאמית המתחדשת.

אירופה עוברת תהליך איסלאמיזציה מסיבי הנובע מהכרה בגדולתו של האסלאם.

הטפה מסיבית ותעמולה יומיומית כהכנה לרגע המכריע.

 

הרגע הגדול של ראאד סלאח הגיע עם ההחלטה לבנות גשר חדש במעלה המוגרבים. או אז, נפרצו מחסומי השפה האסלאמית של סלאח, והוא הרשה לעצמו להתבטא בחופשיות כפי שלא התבטא מעולם. לאחר שהורחק מאזור הר-הבית בצו של בית-המשפט, סלאח ארגן את תומכיו לתפילה משותפת שנערכה בואדי ג'וז ביום שישי, ב-16 בפברואר 2007. במסגרת ההתכנסות הוא נתן את הדרשה (ח'וּטְבָּה) השבועית שלו, שיש לה משמעות פוליטית מאוד חשובה במסורת המוסלמית, לצד המשמעות הדתית. בין דבריו הבוטים כלפי מדינת-ישראל, הוא אמר את הדברים האלה: "ההיסטוריה הישראלית מגואלת בדם. הם רוצים לבנות את בית-המקדש שלהם בשעה שהדם שלנו על הבגדים שלהם, על סף דלתם, ובמזון ובשתייה שלהם. הדם שלנו עובר מגנרל אחד לגנרל טרוריסט אחר". במילים האלה העניק ראאד סלאח למרבית ערביי-ישראל את הכיוון בו עליהם ללכת במאבק נגד מדינת-ישראל.

 

ראו את המאמר המלא "ראאד סלאח והאסלאם הפאשיסטי" באתר זה.

==

מאת: ד"ר יוחאי סלע, כתב אישום בגין הסתה לאלימות וגזענות הוגש נגד השייח ראאד סלאח", מגזין המזרח התיכון, 29 בינואר 2008.

 

 

הוספת תגובה גרסת הדפסה שלח לחבר





גלריית המגזין

 

 

טרור אסלאמי וקטסטרופה אנושית באזור אגם צ'אד 

 

 

צ'אד

 

 

מאמרים נבחרים של ד"ר ישראל בר-ניר

 

הרביעייה הפותחת - ארבעת פרשי האפוקליפסה

על מלחמה ושלום - היבטים משפטיים ומוסריים

על תקינות פוליטית ועל עליבותה של האקדמיה הישראלית

חוכמת הטיפש - השיח הציבורי בישראל

 

 

 תקשורת ישראלית

 

כשהיסטריה מוסרית משבשת את דמוקרטיה הישראלית

תקשורת פוליטית בישראל - הקשרים של השקרים

עיתון הארץ לא אוהב את הסיוע הישראלי לנפאל

התקשורת צריכה לבקש סליחה מבנימין נתניהו

 

 

נשים בעולם-הערבי

 

שרה שמא - ציירת סורית

נוני דרוויש - ערבים למען ישראל

ד"ר וופא סולטן - ליברלית ממצרים

מאי שידיאק - עיתונאית מלבנון

פאדימה סהינדל - רצח יודע מראש

בריג'יט גבריאל - לבנונית למען ישראל

וג'יהה אל-חוידר - ליברלית סעודית

הייפא והבי - זמרת לבנונית

 

 

מחמוד דרוויש - משורר ההרס והחורבן

 

 

דמויות היסטוריות בעולם-הערבי

 

אחמד שוקיירי וכישלונה של לאומיות הפלסטינית

 

מוחמד חסניין הייכל - העורך המיתולוגי של אל-אהראם

 

תפקידה של ממשלת הבעת' הסורית במלחמת ששת-הימים

 

אחמד סעיד - הקריין המיתולוגי של "סאות אל-ערב"

 

 

אתרי תוכן ותרבות

 

האתר של  ד"ר גיא בכור

מגזין מראה

ממר"י

בלוג מגזין המזרח התיכון

חדשות המזרח התיכון

 

 

מגזין המזרח התיכון

2017-2006